צוות קומיוניפיט

השמנה בקרב ילדים

עודכן ב: 6 ינו 2021

תופעה נפוצה ומאתגרת, אבל פתירה לחלוטין. איך מתמודדים ואיך מונעים?

הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל. מחובתנו להקנות להם ידע וערכים, ללמדם להבדיל בין טוב לרע ובכלל לחנכם עפ"י דרכנו. ומה עם שמירה על בריאותם? מה עם הקניית ערכים לתזונה בריאה ופעילות גופנית ששומרת את הגוף ממחלות ומשפרת יכולות גופניות? בואו נדבר על זה קצת...
 

 
השמנה בקרב ילדים נתפסת כבעיה חמורה ונפוצה ביותר בעולם המערבי, מחקרים מראים כי בין העשורים 1970-2000 עלתה השמנת הילדים פי 3. פי 3!
 

 
אז למה זה קורה? מכיוון שיש כיום לילדים את כל התנאים המעודדים השמנה:
 
בפן ההוצאה הקלורית הנחסכת מהם נמצא גורמים כמו ישיבה ארוכה מול תכניות טלוויזיה, בילוי עודף במשחקי מחשב, שימוש רב בסמארטפון ובעיקר חוסר פעילות גופנית.
 
בפן ההכנסה הקלורית נמצא את המזון המגוון שיש במרכולים, מזון תעשייתי ומלא בשומן ובסוכרים, תרבות הקניונים והאכילה מחוץ לבית, תעשיית המזון המהיר (שזכה ביושר לשם ג'אנק פוד). אלו תנאים מסוכנים המעודדים עלייה במשקל והשמנה. מיותר לציין כי השמנה מביאה עמה מחלות רבות שלא היינו רוצים, לא לנו ולא לילדנו, על אחת כמה וכמה בגיל צעיר.
 

 
אז מה ניתן לעשות?
 
במגרש של ההורים יש הרבה שאפשר לעשות, והכדור אכן במגרש שלכם.
 
ראשית, הדבר החשוב ביותר הוא תפקידכם בהעלאת המודעות לבעיה ולדאוג שהילדים יבינו ויפנימו את חומרתה והשלכותיה של הבעיה.
 
הדבר החשוב ביותר זה לשפר את התזונה, לעודד לתזונה בריאה יותר, אחרי הכל אתם האחראיים על המזון שנכנס הביתה ולכם השליטה על איך שהילדים מזינים את גופם.
 
הדבר החשוב הבא הנו כמובן פעילות גופנית. פעילות גופנית עקבית תעזור לילד להתחזק, לרדת במשקל, להוציא רעלים מהגוף ולשפר זרימת דם וסיבולת לב ריאה, התמדה תוביל לשיפור במראה בביטחון העצמי, חוסן גופני ושיפור בכל ההתנהלות עם הגוף.
 
הנה מספר טיפים איך לגרום לילד להיות פעיל גופנית:
 
1. דוגמה אישית מצדכם! אם טרם עשיתם זאת, אמצו שגרת כושר גופני. כרוך במאמץ, אבל אתם תרוויחו המון. תזכרו – ילד רואה, ילד עושה.
 
2. פעילויות פיזיות עם הילדים, משחקי כדור בחוץ, ריצה ואופניים הם רעיונות מעולים וזמן האיכות המשפחתי הזה לא יסולא בפז.
 
3. טיפ נוסף הוא לרשום את הילדים לחוג ספורטיבי שמדבר אליו. אם תדאגו שהוריו של חבר או שניים של הילד ירשמו את ילדיהם לאותו חוג, לא תצטרכו לשכנע את הילד להירשם בעצמו.
 

 
אצלנו בקומיוניפיט, במסגרת חוגי הכושר לילדים ונוער, המאמנים מעודדים ילדים לפעילות גופנית תוך כדי העלאת המוטיבציה ושימורה לאורך זמן, תכניות האימון מהנות ומגוונות עם אביזרי כושר שונים, תוך שימת דגש אישי וקבוצתי על העלאת הביטחון העצמי, עידוד לשיתוף פעולה, אתגר אישי ותחרותיות בריאה!
 

 
לכו לשחק עם הילדים ;)
 
בהצלחה!
 
צוות קומיוניפיט


כבר הצטרפתם לקהילה שלנו?

הירשמו בחינם לאתר בתחתית המסך ותיהנו מתכנים אקסקלוסיביים, אתגרים ואימונים מגוונים שישמרו אתכם פעילים במיוחד