שירי דותן שמולביץ

"זוהי קריאה מיוחדת לנוסעים לחו״ל"

ככה אפשר לאכול מהכל, לטייל, ליהנות וגם לשמור על המשקל!

״רודוס, בלגן ברודוס רק אני ולוקוס...״

אז זהו, שזה לא נגמר רק בלוקוס. בחו״ל כל המעצורים משתחררים, וטוב שכך! זאת חופשה! יחד עם זאת, אם אתם בתהליך של ירידה במשקל זה אפשרי בהחלט לטייל, לאכול, ליהנות ולחזור בלי רגשי מצפון. קבלו מספר טיפים להתנהלות נבונה כשטסים לחו"ל / נופש:

טיפ #1

לרוב בחופשות אנחנו מקבלים גישה לארוחות בוקר מפנקות ועשירות במיוחד. שימו לב לכך שביום הראשון ההתלהבות מאוד גדולה ומשפיעה על קבלת ההחלטות שלנו כי אנחנו נחשפים למגוון מזונות ופיתויים חדשים וטעימים שאנחנו לא פוגשים בהם ביומיום. עצרו רגע, קחו נשימה התחילו למלא את הצלחת מהסלטים ורק אח"כ עברו לשאר, והקפידו על מנות קטנות. טיפ טוב שמומלץ ליישם במיוחד במצבים כאלה - חלקו את הארוחה למנות קטנות, אכלו כל מנה בנפרד ותקומו בסיום לקחת את המנה הבאה, במקום לפוצץ את הצלח(ו)ת. לרוב זה יסתיים בחיסכון קלורי משמעותי.

זכרו שהאוכל הוא די זהה בכל יום ולכן אל תתנפלו על כל האפשרויות בבוקר הראשון ובחרו משהו אחד, אחר, בכל יום. בכך גם תשבעו, לא תתמלאו (ותצופו בבריכה) ותרגישו סיפוק מזה שטעמתם מכל מה שאתם אוהבים.

טיפ #2

תכננו היטב את הקינוח שלכם ותתענגו על כל ביס. לכל מדינה יש את האוכל המסורתי שלה, אל תפספסו את חווית הטעם, תאכלו! גם אם זה לא המאכל הכי בריאותי שיש, פשוט לא חייבים לאכול ממנו כל יום... אם טסתם לרומא לדוגמה, שם הגלידות הן חגיגה של טעמים, אחד מסמליה הקולינריים. העדיפו להימנע מעוגות/מתוקים אחרים בשאר היום והתענגו מכל הלב על הגלידה שבחרתם, אין מניעה "להקצות" מנת קינוח/מתוק אחת ביום חופשה שכזה. וכן, אפשר גם בגביע...

טיפ #3

תיהנו מהאוכל! יש מקומות בעולם בהם יש חגיגה של טעמים, אל תצטערו על מה שאכלתם, העיקר שנהניתם מהחוויה, חזרו לשגרה והמשיכו בטיול בהנאה. זכרו, הכל עניין של כמות ושליטה. ובאותה נשימה - שחרור המעצורים שאפשרתם לעצמכם במהלך החופשה, מסתיים יחד איתה. הטעות הגדולה ביותר שאפשר לעשות הוא להמשיך עם שחרור המעצורים גם אחרי החופשה מתוך תחושת אובדן שליטה. אסור ליפול למלכודת הזו, ופשוט לחזור לשגרה הפעילה ו/או התפריט הרגיל שלכם והקפדה על התזונה והכמויות כבשגרה, מבלי "להילחם" בעודפים מהחופשה, להפריד אותה לחלוטין בחשיבה שלנו ולא לתת לה להשפיע על ההתנהלות הקפדנית שלנו בשגרה.

טיפ #4

נשנושים To Go: קחו אתכם בתיק, ליום טיול, חטיפי אנרגיה (ללא תוספת סוכר) / פירות או ירקות / שקית פריכונים או קרקרים (כ-100 קלוריות, יש כמה סוגים בשוק) - על מנת לשמור על הרוגע שלכם וההנאה מהטיול (שלא תהיו עצבניים), שלא תתפתו למתוקים/מאפים באמצע הדרך, ושלא תגיעו רעבים למסעדות ותאכלו ללא שליטה.

ממליצה להכין מראש שקיות עם כמות מדודה של אותם נשנושים To Go לכל יום בשביל שלא תתפתו לאכול מהם הרבה, מאד בריאים אבל עם ערך קלורי רב...

טיפ #5

הרגשתם שהגזמתם עם האוכל ביום מסוים? רוצים "לתת קונטרה" לסך הקלורי הנכנס במהלך החופשה? קבלו החלטה שהרבה מהנופים והביקורים במקומות השונים במקום בו אתם נופשים - תעשו באופן רגלי. תלכו יותר, היו פעילים יותר, ובמילים אחרות תוציאו יותר קלוריות ובכך גם תרוויחו יותר מהחופשה וגם תמתנו את ההכנסה הקלורית המופרזת ותתענגו על כל ביס נטולי רגשות אשם :) וכמובן שניתן להוסיף אימונים מלאים כפעילות מכוונת לטובת העניין, בחדרי הכושר של בית המלון או בכל מקום אחר.

תוכלו למצוא כאן באתר המון רעיונות איך ומה לעשות...

ואסיים במשפט שמוביל אותי:

״המשקל האידיאלי של האדם, הוא המשקל שאותו הוא מצליח לתחזק באורח חיים בריא ועדיין יש לו סיפוק והנאה מהחיים״ (ד״ר יוני פרידהורף)

חופשה נעימה וטעימה!


כבר הצטרפתם לקהילה שלנו?

הירשמו בחינם לאתר בתחתית המסך ותיהנו מתכנים אקסקלוסיביים, אתגרים ואימונים מגוונים שישמרו אתכם פעילים במיוחד