פעילות גופנית בהריון

עודכן ב: ינו 6

למה כל הרופאים ממליצים לשמור על שגרה פעילה גם בזמן הריון?



הריוניות בעבר, בהווה ובעתיד, או בקיצור: נשים (נשות חיל!), המילים הבאות הן בשבילכן. הריון, שותפות האדם בתהליך הבריאה, הוא תהליך מדהים, אבל את זה אתן כבר יודעות. הוא גובה מחיר פיזי לא קטן אך שווה הכל, וגם את זה אתן יודעות. הוא מאפשר (ומצריך) לקיים פעילות גופנית מיומו הראשון ועד האחרון ואפילו יום למחרת הלידה, את זה אתן יודעות? והרי לכן הגישה המודרנית שנתמכת באין ספור מחקרים רשמיים, המלצותיהם ודעותיהם המקצועיות של טובי המומחים, ביניהם רופאים, גינקולוגיים, מיילדות ועוד ברחבי העולם: אל לכן לחשוש לגורל ההריון או התינוק כשאתן עומדות בפני השאלה האם להתאמן או לא. אל תתחילו להתאמן עכשיו למרתון או לנסות לשבור שיאים בהרמת משקולות כמובן, זה גם לא הזמן לשפר מרכיבי כושר למיניהם, אבל פעילות גופנית מותאמת בהחלט אפשרית, כדאית ואם תשאלו אותי ומומחים נוספים, גם הכרחית - למשך כל ההריון ולאחר הלידה. שוב, פעילות מותאמת. 9 החודשים מתחלקים ל 3 טרימסטרים שלכל אחד מהם האסור והמותר שלו ויש להקפיד על כך, אבל בשום אופן לא להימנע מלהיות פעילה. הריון זה תהליך שגוזל המון משאבים מהאם ובכלל הוא על חשבונה - מטאפורית ופיזיולוגית. שינויים הורמונאליים רבים, ירידה בקצב חילוף החומרים, קשיים ביציבה, עליה במשקל, קשיים מנטאליים ונפשיים הן מקצתה של מנת חלקה של האם בתהליך (מחלות הריוניות נפוצות נשאיר כרגע בצד). את הקשיים והנזקים הללו ניתן וצריך למזער וזאת בעזרתה של תרופת הפלא החינמית העונה לשם פעילות גופנית. התשואה על ההשקעה (הנה הכלכלן שבי) היא אדירה: ההסתגלות המהירה להריון, נשיאתו בקלות, בטן חזקה שתתמוך טוב יותר את תכולת ההריון, מניעת מחלות הריוניות, מיתון העלייה במשקל וסימני המתיחה, השפעה חיובית על מערכות העובר, התרומה לנפש וירידת שיעורי דיכאון, ההכנה ללידה וכמובן ההקלה על הלידה עצמה ומשכה שמתקצר משמעותית, היכולת להשתקם ולחזור מהר לתפקוד ולגזרה (הכושר יישמר) ועוד רבים וטובים – שווה כל טיפת זיעה שתצא מכן. הריון הוא חוויה שיכולה להיות מאוד טראומטית ויכולה להיות מופלאה. השאלה, כמו בדברים רבים בחיינו, היא איך מתמודדים עם איתו. בידיים שלך, תרתיי משמע, להפוך את החוויה לחיובית ובריאה ולא רק לך, אלא גם לתינוק, לבעלך ובכלל לסובבים אותך. כמובן שאני חייב לציין שיש להיוועץ ברופא, אבל כל עוד מדובר בהריון תקין (פרט להריון בסיכון ושמירת הריון) ובתנאי שלאם אין מחלות רקע או מחלות הריוניות (על אחת כמה וכמה רעלת הריון), ובתנאי שהפעילות מותאמת לכל שלב במהלך ההריון - פעילות גופנית בהריון מאוד (מאוד!) מומלצת. מה לעשות, איך, כמה ובאיזה שלב – בהמשך, מדי פעם ניתן כאן טיפים ורעיונות. וכמובן תוכלו לראות בזאת הזמנה לייעוץ ואימונים אישיים. ושיהיה במזל טוב! :)


כבר הצטרפתם לקהילה שלנו?

הירשמו בחינם לאתר בתחתית המסך ותיהנו מתכנים אקסקלוסיביים, אתגרים ואימונים מגוונים שישמרו אתכם פעילים במיוחד

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

צוות

יצירת קשר

מפת האתר

  • כניסת מנויים:

© כל הזכויות שמורות לקומיוניפיט 2012

  • אייקון אינסטגרם
  • אייקון פייסבוק
  • אייקון וואטסאפ