חג נתרן שמח!

חג השבועות לפנינו, חג שכולו לבן... ולא בגלל החגיגיות, גם לא בגלל הצבע של הגבינות אלא - בגלל המלח!



מלח מורכב מנתרן וכלור וכבר שנים רבות קיים קשר חזק בין צריכת נתרן גבוהה לבין לחץ דם גבוה, מחלות לב וכלי דם, אבנים בכליות, סרטן קיבה ושבץ מוחי.


הקשר לחג השבועות הבא עלינו לטובה

כידוע, חג השבועות מלווה במוצרי חלב וגבינות מכל טוב. כמות הנתרן בגבינות השונות היא מאד גבוהה כך שבארוחת חג אחת ניתן לעבור את הכמות המומלצת של צריכת נתרן ביום.


הבעיה היא לא בחג עצמו, כי זה חד פעמי, הבעיה היא בגבינות ומוצרים מעובדים אחרים שעתירים בנתרן אותם אנו צורכים לאורך השנה. הנתונים לא לטובתנו... לפי משרד הבריאות, כמות הנתרן היומית המומלצת עומדת על 5-6 גרם בלבד. אנחנו המבוגרים צורכים כמעט פי 2 מהכמות המומלצת ליום על פי משרד הבריאות! ובני הנוער אף יותר... אין מדובר כמובן במלחיית השולחן ואותו מלח לבן שאנחנו בוזקים לאוכל שלנו. הנתרן בתצורה זו מהווה רק 15% מצריכתו, כל היתר ה 75% מגיע מהמזונות המעובדים.


אז מה עושים בכדי להפחית בצריכת הנתרן?

מעדיפים אוכל טרי על פני מעובד! תעשו שינוי אחד, תראו באיזו מן הארוחות אתם יכולים להפחית מזונות מעובדים ולהוסיף מזונות טריים כמו ירקות וקטניות. שינוי אחד קטן ללא ספק יעשה את ההבדל ויראה לכם שהשד לא כזה נורא...


בהצלחה וחג שמח!!

כבר הצטרפתם לקהילה שלנו?

הירשמו בחינם לאתר בתחתית המסך ותיהנו מתכנים אקסקלוסיביים, אתגרים ואימונים מגוונים שישמרו אתכם פעילים במיוחד