top of page

טיפ: טרי זה בריא, מעובד שמים בצד

טיפ קליט וזכיר שכל אחד צריך להכיר!









לאחרונה משרד הבריאות יצא בהנחיות תזונה חדשות ששונות משמעותית מההנחיות הקודמות.

המסר המשמעותי של ההנחיות הוא: טרי זה בריא - מעובד שמים בצד.


מהו מזון מעובד?

יש מזון מעובד ויש מזון אולטרא מעובד. ניקח לדוגמה מזון שלא עבר עיבוד, כמו קלח תירס בצורתו הטבעית. אם נוסיף לו מלח ונכניס אותו לקופסת שימורים - נהפוך אותו למזון מעובד. אם נוסיף לו עוד מספר רכיבים אחרים לשיפור הטעם, המרקם או הצבע, כמו חומרים משמרים, סוכר, שמן וכד׳, נהפוך אותו למזון אולטרה מעובד.

ממזון אולטרה מעובד יש להימנע ככל הניתן, מזונות אלו ידועים כמשפיעים לרעה על הבריאות שלנו ומקושרים לחוליים ותורמים להעלאת הסיכונים למחלות כמו סוכרת, מחלות לב וכלי דם, השמנה, כבד שומני, סוגי סרטן מסוימים, פגיעה במיקרוביום ועוד...

יש להימנע ממזון אולטרא מעובד במיוחד בתקופת ההיריון, כי להם יכולת השפעה על ביטוי הגנים (אפיגנטיקה) של העובר ובכך להעלות סיכון למחלות בבגרותו.


מדוע בכל זאת אנו צורכים מזונות מעובדים?

תהליכי עיבוד מזונות נועדו להשפיע על אופן הצריכה שלנו ומושקעים מאמצים רבים על מנת שנבחר לאכול פריטי מזון מעובדים. אינטרסים כלכליים בעיקר. הוספת חומרי צבע, טעם וריח, שומן, סוכר ומלח גורמים לנו לצרוך כמויות גדולות בהרבה ממה שאנחנו צריכים. האריזות הקורצות, אופני ההכנה המהירים, הזמינות לצרוך כמו חטיף - מאוד תורמים לעניין. תוסיפו לזה שיווק ופרסום אגרסיביים ותדירים, וקיבלתם מלכודת דבש שרבים נופלים בה על בסיס יומיומי. ולכן חברים, יש מחיר בריאותי כבד.


לכן, העדיפו תמיד להכין את האוכל בעצמכם ולא להתפתות למוצרי הכנה מהירה, קנו את פריטי המזון השונים בצורתם הטבעית, הוסיפו בעצמכם את כל החומרים והתבלינים המועדפים עליכם ובכך תשלטו על הכמויות, האיכויות והטעם, ותרוויחו את בריאותכם.

 

כבר הצטרפתם לקהילה שלנו?

הירשמו בחינם לאתר בתחתית המסך ותיהנו מתכנים אקסקלוסיביים, אתגרים ואימונים מגוונים שישמרו אתכם פעילים במיוחד

bottom of page